Steeds meer ondernemingen kiezen voor duurzaamheid en kopen producten in die maatschappelijk verantwoord zijn. Toch komt het nog vaak voor dat de aangeschafte producten in de praktijk minder duurzaam zijn dan de fabrikant beweert. Er is dan sprake van valse duurzaamheidsclaims, oftewel ‘greenwashing’.
Greenwashing is een marketingtruc. Een organisatie kan misschien wel een duurzaam product op de markt hebben gebracht, maar zelf in de kern totaal niet duurzaam zijn. Hoe is greenwashing te herkennen? Gebruik daarvoor deze checklist.
Duurzaamheid in Bedrijf is een onderdeel van Rendement Uitgeverij.
Conradstraat 18
Unit E2.172
3013 AP Rotterdam
info@duurzaamheidinbedrijf.nl
010 – 24 33 9 33
KVK: 27181487
IBAN: NL24 INGB 0006 4159 44
BTW: NL 8079.64.712.B.01
copyright © 2009 – 2024 – rendement.nl
Gebruik van deze site betekent dat u onze algemene voorwaarden en ons privacy statement accepteert.